Wednesday, February 20, 2013

MAAF, MNYUSAHKAN MA DAN ABAH

Semalam, aku terserempak dgn seorg bdak ex-dip, yg skrg tgh extend ntuk repair subjek sblum ni. Kami ada berbincang tetang pelajaran dan jugak PSM. Tak sngka jgk dia akan tgur aku, sbb kami pernah satu kelas Math pada 2 tahun lpas. Dia ad ckp, jika nak projek akhir siap dgn baik, boleh contact seseorg yg dpt mngambil tmpahan trutama untuk projek tahun akhir. 

Aku pun cari dan like page org yg brkenaan. Dan aku pun msej ntuk tnya sal projek dan kos untuk mnyiapkannya. Dan trnyata kos mahal iaitu rm1000, dan aku perlu byr 50% untuk tmpahan. Aku ase mmg nak amek ngan dia sbb dia dh prnah buat projek yg sma mcm aku tp report kna wat sndiri la. huhu. Tp xpela, skurng nyer ad gak yg aku buat.

Yg jd mslahnyer aku kna byr 500 tu la. nak tak nak, trpaksa mntak ngan Ma dan Abah. Cian dorg, asyik mntak duit je. Rasa cam jahat lak mntak duit bnyak2. Ma dan Abah ckp ok je, tp aku tau, dorg xde duit sngt. Skrg lak, Ina duk hospital sbb kna demam denggi. Kna byr lagi. Kak Ngah janji, akn blajar btol2, bgi kputusan yg cemerlang untuk Ma dan Abah . itu janji ku.

No comments:

Post a Comment