Thursday, December 9, 2010

LAGU NASYID

Aku memang penggemar lagu-lagu nasyid..  bagi aku, lgu nasyid dpt mmberikan kekuatan, motivasi pada diriku yg lemah ini.. lagu-lagu nasyid gak mengetengahkan konsep/ elemen yg berbeza... ada yg berkonsepkan ketuhanan, ttg para nabi, tokoh-tokoh wanita islam, cinta dan bnyak lagi... dan yg paling aku suka adlh lagu ttg wanita.. boleh mmbntu aku membina peribadi yg lbih baik... =)


ramai yg mngatakan, lagu nasyid skrg tlh lari dari konsep sbnar.. erm, ye ke?? bagi aku, TIDAK.. knape aku ckp tidak.. coz lirik2nya sesuai dgn keadaan kita terutama remaja skrg.. liriknya tidak melalaikan.. contohnya lagu Mahar Cinta nyanyian Devotees..  mmg liriknya berkisarkn cinta antara lelaki dan perempuan.. tp ad nasihat disebaliknya kn...


kumpulan nasyid yg aku paling minat ialah In-Team... gabungan suara yg hebat, lagu pun sedap... lagu yg aku slalu dgr smpai skrg adlh lagu Impian Kasih.. dlm video klip ada Norjuma..hehe..group len pun xkurang hbatnya... Hijjaz, Raihan masih mnjadi pilihan pnggemar nasyid.. DeHearty lak, kbnyakan lagu nya ttg wanita.. aku suka sgt lagu Permata yang Dicari, Wanita.. slow tp indah.. Ammar, pnyanyi solo nasyid juga mmpunyai suara yg mntap.


Dehearty..... lagu group ni mmg best...


Hijjaz: masih terus dminati ramai...



inteam: lagi best kalo mereka kembali bergabung sprt lam album Allahu Rabbi...=)


time aku boring, aku terus pasang lagu nasyid... aku jdi lebih tenang..kalu aku nk berciap g mne2, msti aku pasang lagu nasyid trutamanya lagu Wanita, Impian kasih, Bisikan Nurani... bestttt.smpaikan semua adik aku tau lirik lagu2 nih..


aku nak senaraikan lagu2 nasyid yg aku minat..sbnrnya sume aku suka..tp nk amek top10 la
1- Impian kasih (inteam)
2- Wanita (dehearty)
3- Zapin Kesyukuran (hijjaz)
4- Nurul Iman (amar)
5- Allahu Rabbi (inteam)
6- Insan Taqwa (inteam)
7- Pemergianmu (inteam)
8- Ainul Mardhiah (unic)
9- Bidadari (munif-hijjaz)
10-Isteri Solehah (saff-one)

kalau tgk snarai ni..mmg bnyak lagu dr inteam.. maksudnya, aku mmg suka lagu inteam... aku harap sngt, industri nasyid smakin maju dan cemerlang dlm mnyampaikn dakwah... nasyid forever..=)


No comments:

Post a Comment