Thursday, December 16, 2010

Selebriti/ Artis Pilihan

Wanita mmg sinonom dgn perkataan CANTIK.. sape yang xnak cntikkan?? Tp cantik ni terlalu subjektif dan meluas jika untuk dbincangkan. ad yang kata cantik jika gadis tu mnja, ada kerana sebab wajah kacukan(aku x suka sngt muka kacukan omputih), personaliti, wajah yang sempurna, dan banyak lagi.. Bagi aku, kecantikkan dalaman menyerlahkn kcntikan luaran. Kalu cantik, tp perangai xelok, xcntik gak kan... dan kecantikan dalaman tu mestilah dilihat pada agama.. Terdapat beberapa selebriti/artis wanita yang cantik bagi aku...

Wardina

Aku suka sngt ngan imej wardina ni terutama selepas beliau berubah.. dahulu, wardina digelar simbol seks, namun kini beliau mnjadi idola remaja/wanita bertudung... manis dan cantik je dia.. ada personaliti yg mnarik..



Datin Norjuma


Datin Norjuma Habib, wanita yang secantik namanya. aku kenal norjuma bila beliau mnjadi pengacara rancangan wanita popular iaitu Nona. suke tgk mata die..dah la cantik, pandai lak tu.. beliau bertudung, mmbuat aku bertambah kagum. cantik dan bertudung..=)



Dato' Siti Nurhaliza.



Merupakan penyanyi wanita tersohor negara.. memiliki suara emas, kalau aku dgr bliau mnyanyi, msti mremang bulu roma,. waalupun trkenal dan ramai peminat, beliau ttp merendah diri.. selain x seksi cam kbnyakkan artis lain, beliau masih mngekalkan ciri-ciri kemelayuan, sopan.. sebab tu beliau cantik di mata aku.



Rita Rudaini



Satu-satunya pelakon wanita yg aku minat. setiap kali lakonan beliau, aku slalu tgk.. spt Tangisan Bulan Madu dan yang paling aku suka cite Syair Buat Najiha... lakonan beliau mmg mnjadi dgn watak wanita yg sopan dan lembut. wajah beliau cantik tanpa perlu mekap tebal2.. ma pun ckp dia cantik.. =)

No comments:

Post a Comment