Friday, January 11, 2013

BERIADAH BERSAMA

Kaki ini gatal nak g jalan2 lepas abis exam.. Smalam aku dah kuar g BP Mall dgn kwn baikku, Yanti untuk mendapatkan Papa Roti yg sedap itu.. Tapi kuar kjap je, Sebelum Asar dah smpai kolej. Tadi, kawanku, Teha msej aku, dan ajak aku g jalan2 tepi tasik, ngn excited aku mmbalas "Nak" . Aish, ni la kot perasaan org yg dh abes paper kan. Tak payah nak pikir ap2 dah, tenang je hati. =)

Hampir kul 6, aku dan Teha berjalan kaki untuk ke tasik dalam U ni. Dan yang paling best, angin sepoi2 bahasa dan cuaca yg mndung mmbuatkan hati ini sjuk . Melihat daun mlmbai2, air tasik mengalir tenang. Indah ciptaan Allah. Aku tersenyum. Ingtkan nak amek gmbr td, tp xbwk fon la pulak.

Bnyak bnda yg aku bualkan dgn Teha. Pasal plajaran, masa depan, kluarga. Best la, sbb aku makn rapat dgn dia. Teha ni lum abis paper lagi, tu yg dia nmpak sdikit gusar. Dia ad tnya aku, cmne nk blajar dan mudah fhm. Aku ckp la yg kita kna tahu cara blajar yg btol dan sesuai ngn kita. Kalau cam aku, aku kna blajar sendiri ataupun 2 org, xleh rmai2. Nnti stress. 

Ramai jgk bdak2 yg jogging tepi tasik, dan ada yg berkayak. Teringin gak nak brkayak sebenarnya, tp tu la, aku ni takut ckit ngan aktiviti dalam air. Masa tahun 1 dlu, pernah gak men kayak. Tp sekali tu je la. Tiba2 ase nk balik, g Pantai Cahaya Bulan smbil makan cocok2.. Lama dh tak g sna. Huhu. 

Jalan punya jalan, terasa perut ni mngeluarkan irama. Aku ajak Teha makan. Bukan men order nasi goreng cili padi pedas, mmg mnyengat la td. Smpai trkeluar air mata. Aku berkongsi mkn ngan Teha. =) . Tapi puas hati la sbb mmg pedas. hehe. Habis makan, ktorg smbung jalan untuk pulang ke kolej kediaman.. Suasana masih sma sprti td.

Thanks Teha sbb ajak sy jln2 arini. Sok kita jln2 lagi eh. Bnyk bnda yg boleh kita smbang.. hehe

x amek gmbr ngn teha td. =(

No comments:

Post a Comment