Friday, January 4, 2013

KELUARGA IDAMAN



Di petang yg hening dengan angin sepoi2 bahasa ini, ingin aku menulis entri yg agak jiwang ini. Ceh3. pdhal mmg jiwang je kan sjak dulu lagi..hehe.. 

Keluarga impian,, Ye, aku mengimpikan yang aku memiliki sbuah keluarga yang SAKINAH, MAWADDAH, WARRAHMAH suatu hari nnti. In shaa Allah. Jadi aku mula berfikir siapakah yang bakal mnjadi suamiku yg bakal melengkapi keluarga impian ku ini.

Aku inginkan seorang lelaki yang bukan brtnyakn khbarku stiap hari, atau menelefonku spnjang masa  tapi aku inginkan lelaki yang bila merinduiku, mnyebut namaku dalam doanya. Yang mencintaiku tetapi tak melebihi cinta pada-Nya, yang menyantuni ku tetapi masih mnyantuni org sekelilingnya. 

Dan biarlah cinta itu mekar seiring cinta pada Sang Pencipta. Aku bersyukur jika aku mampu memiliki cinta seperti ini dari insan bernama lelaki.. Aku bukanlah sempurna untuk mengharapkan lelaki yg hebat. Cukuplah bagiku lelaki yang mampu mnyempurnakan hidupku dan membawa cinta kami ke syurga nnti. 

Kadang2 aku membayangkan lelaki itu mnjadi imam kpd solatku, ajar aku membaca kitab-Nya dgn lebih baik. Aku juga ingin belajar mencintai apa yang Allah cintai bersamanya, bersama anak2 nnti.. Haishh, berangan lebih. 
Sayangku...
Semoga Allah selalu membimbingmu di setiap sela kehidupanmu bersamaku.

Meski aku bukan yang sempurna, tapi aku ingin mencintaimu dengan sederhana.

No comments:

Post a Comment