Saturday, November 17, 2012

Bakal Suamiku..=)

Lepas mengaji tadi, aku bukak la youtube kejap. Search lagu nasyid, selawat. Aku terpegun dengan suara Dato' Siti Nurhaliza selawat, sampai leh meremang bulu roma aku. Bestnyer suara dia. Then, tgk lak Mawi mengaji, siap bertarranum lagi bgtu juga Shahir AF8.. jatuh hati lak dengar dorang mengaji..

Hurm, kan best dpt suami cmni, pandai mngaji, azan, rajin ke surau untuk solat jemaah. Takpun, jadi imam untuk aku dan anak2 nanti. Kalau suami pandai mngaji, boleh tiap2 hari jatuh cnta ngan dia. hehe. barulah sweet. Pastu, leh la ktorg ngaji sma2.

Masa tgh tggu keretapi aritu, aku ke surau ntuk solat Maghrib. Sebelum smpai kt surau prmpuan, aku lalu kt dpn surau lelaki dlu, aku trlihat seorg laki mengimamkan kwnnya solat. Bacaan dia pun merdu, terpegun aku seketika. Tba2 aku tersenyum. Bguslah masih ada lelaki sebegini. Alhamdulillah.

Bagi aku, lelaki yang mnjaga solat, pandai mengaji mampu membentuk keluarga yang bahagia dan sakinah. Inilah keluarga yang aku impikan suatu hari nnti. In shaa Allah, aku akan temui lelaki sperti itu dan aku prlu baiki diri aku jgk.

 Bukankah Allah tlh berfirman dlm Surah An- Nuur ayat ke-26 yg bermaksud
" Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji (pula), sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik, dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik (pula). Mereka itu bersih dari apa yang dituduhkan orang. Mereka memperoleh ampunan dan rezeki yang mulia(syurga)"

No comments:

Post a Comment