Thursday, November 15, 2012

Rindu Ma & Abah

Ngah stress cmni, aku tringat sngt kat Ma dan Abah. Rase cm nk nangis je. Nak balik, jmpa org trsayang aku ni. Sungguh berat aku menanggung beban rindu pada mereka.

 Ma mrupakan seorg yang pndiam, sngt pendiam. Kadang aku rasa geram bila Ma senyap time aku tnya soalan. Tp itulah Ma aku, yang ttp lembut dan baik di hati aku dan adik bradik yang lain. Mngkin Ma bnyak brfikir ttg anak2 mereka. Aku tak tahu. Yang aku tahu, Ma seorang yg sngt tabah dan sabar.. Spanjang hdup aku, aku tak prnah nmpak ma marah, mengeluh. Tu yang buat aku sngt mghormati Ma. Aku nak jd isteri dan ibu cm Ma.. Pandai masak, rajin, sbar layan karenah anak2, suka hias rumah, penyayang dan byk lagi.

Walaupun sibuk, Abah ttp x mgabaikan anak2nya. Mmg aku dlu kuat mrajuk ngn Abah bila Abah x tepati jnji. Sekarg aku dh buat sifat tu, aku nak jd anak yang baik.  Abah seorng yang peramah, lbih bnyak ckp, pandai bergurau dan aku rasa Abah lbih mnja brbanding Ma. hehe.Abah paling terharu bila aku buat jmuan untuk besday dia. Aku tak mmpu bg hadiah yg mahal untuk Abah. Abah bnyak brkorban untuk kita, tp kita tak tahu.

Abah, Ma.. kak Ngah syg Ma dan Abah sngt2.. Maaf Kak Ngah tak jd anak yang baik, tp Kak Ngah akan usaha untuk itu. Yang boleh Ma dan Abah bnggakan. Kak Ngah nak jdi anak yg baik dan solehah. Nma Ma dan Abah tak prnah luput dlm doa anakanda mu ini. Itu lah yang mmpu Kak Ngah buat untuk Ma dan Abah. Semoga Allah memelihara khidupan Ma dan Abah di dunia dan akhirat . I really2 luv both of U..

No comments:

Post a Comment