Sunday, November 11, 2012

Syampu & Krim Super Lebat

Pada awal tahun 2012, aku cuba mencari produk yang sesuai untuk rambutku yang mudah gugur.. So, aku seach dan search, aku tertarik dengan Produk trbaru D'Herbs iaitu Syampu Super Lebat dan Krim nya skali. Aku takut jugak nak mncuba, ye la, kalau x mnjadi, kan mmbazir je. Dah la aku ni student, guna duit mak ayah lagi..

Tp aku cuba jgk, mna tau menjadi. Dsbabkan aku ad member card kdai tu, aku dpt bli dgn harga yang lebih murah. aku tak sabar2 nak mnggunakannya.. First skali pkai, ase best sngt. Tambah lagi dgn krim dye tu, ase berangin je kulit kepala..

Mula2 kawan baikku tegur, rambut nampak makin lebat. Aku tak prasan sngt prubahan rmbutku ni. Pernah skali, aku g toilet ntuk basuh muka, ad bdak bilik dpan yang sebelum ni xpernah tgur aku, ckp  "cantiknya rambut, wat kat salon ek?" aku trpinga2. biar btul. aku jwb "xla, mmg rmbut cmni" aku mmbalas smbil trsenyum. "bguslah, nnti tak yah g salon, buat rambut" .. hatiku berbunga riang. Terasa rmbut ni mcm rmbut Maya Karin lam Ombak Rindu. (perasan)

Bukan tu je, ad rumate kwn aku pun tgur. Dia dtg sebelah ku dan pgang rmbut aku. dia kata "cantik la rmbut curl2 cmni, hitam lak tu". trgelak aku ni.. aku ckp la aku guna syampu Super Lebat. Aku ni mmg jnis suka promote brg2 kecntikan dan ksihatan. hehe. Ma pun tgur, rmbut aku nmpak makin hitam dan sihat.

Entah knapa aku tba2 stop guna syampu ni, mngkin fktor kewangan. Lpas tu aku guna syampu biasa je. byk aku brtukar2 syampu sbb sngt xsesuai, rmbut mudah gugur.. aku pkai Dove, Sunsilk, Feather, Loreal Paris, Pantene and last Himalaya.. Smua tak sesuai.. rasa rugi stop pakai Syampu kesayanganku tu.

Sekarang aku cuba pakai smula, harap2 rmbut kmbali cm dulu. Rambut bukan jenis lebat, aku rsau jika krap gugur, rmbut mkin tipis.. huhu..

No comments:

Post a Comment