Wednesday, November 14, 2012

DuiT oH DuiT

Aku membelek purse wrna pink milikku.. Adoi, tggal rm1 je lagi.. Cmne nak mkn ni.. Abah ckp, nnti dia balik dari PD bru msukkan duit untuk aku.. Ok la, tahan kejap.. Nanti dah ad duit leh makan. =)

Hurm, susah sngat nk uruskan kwangan tambah lagi kalau kita tgh belajar. Tgh2 xde duit, tiba2 masa ni jgk la, ad je yang kna beli.. Sabun la, sympu, kertas, pen, mnyak wangi, milo, biskut dan lain2.. Kna guna duit lg. Abah slalu bagi aku rm100 untuk blnja lbih kurng 2 mggu, mmg itu yang aku mntak. Tu pun aku rsa kesian kat Abah, asyik mntak duit. Tp kan, hnya bnja lam rm7 sehari.. cukup2 mkn je tau. Tak termasuk barang kperluan len.

Esok aku brcdg nak beli brg jap.. Milo, biskut dan syampu. Abesla duit aku ni. trpaksa la diet lg. But, msa kwngn thap kritikal ni, aku trpikir jgk. Aku xde duit skrg ni sbb mngajar aku untuk hdup bersederhana, kawal pemakanan dan yang penting elak daripada mmbazir. Aku tahu, kalau aku ad duit, mcm2 nak dibeli. So, aku ingin uruskan prbelanjaanku dgn baik. Aku hnya mkn roti dgn milo untuk sarapan pagi dan mkn nasi mse ptg je, lpas asar, malam buat air je. Ha, kn jimat.. hehe

Apapun aku bersyukur, walaupun kekurangan wang, aku still leh mkn makanan kegemaranku, mmpu beli barang keperluan di sini.. Dan ALHAMDULILLAH, aku masih dpt mnjalani kehidupan yang baik sebagai student universiti..

No comments:

Post a Comment