Thursday, December 20, 2012

Keluargaku

Seperti yang sedia maklum, aku memiliki bilangan adik beradik yang agak ramai. Aku ad 4 orang abang iaitu Hazimin, Hazran, Hirzan, dan Husaini. Seorang kakak yg cute, Siti Khadijah dan empat orang adik yang nakal2 iaitu Khairunnisa, Khairina, Shahir dan yang bongsu Syahirah.

Ramai kwan2 aku ckap. "mesti best kan, adik beradik ramai" dan aku hanya tersenyum. Memang best tapi kdg2 ada jugak perselisihan fham antara satu sma lain. Bak kata P.Ramlee, "sedangkan lidah lagi tergigit, apa pula adik bradik" (ubah suai ckit). Stiap org ada plbagai ragam. Nmun itulah yg mnjadikan ia lebih indah.

Abang2 aku semua baik. Cuma adla yg kras kpala ckit. Tp itu biasa la. Aku mula2 pun xleh accept, tp bila brdepan bnyak org di luar, aku makin mnerima dgn trbuka sikap seseorg itu apatah adik beadik sendiri. Xde yang sempurna kan? Aku paling rapat dgn abg ke2 dan ke4. Nmun perasaan syg itu ttp sma.. Aku syg abg2ku.. =)

Aku ada sorg je kakak.. Sikap dia agak susah diramal. Tp dia mmg baik, rajin dan sopan..Aku geram gak bila ada org compare aku dan along, lama2 aku xksah. Dua2 cantik kan.. =p .Terasa sedih bila Along dah kawin, xleh nak men pluk mlm2, gurau2, smbang dari hati ke hati. Serius, aku rindu knangan tu.

Adik2 aku smua ada karenah masing2.. Yang bwh aku ni prngai dia gila2 skit, keras kpala. Satu yg aku respect dia, dia mudah untuk menolong org, mudah diharap. Aku hrp suatu hri nnti, sikap kras kpala dia leh diubah, sbb syg, dia sngt baik. A syg Echa tau. Ina merupakan adikku yg agak pndiam tp bnyak ckap ngn aku. Aku lbih suka brcerita dgn Ina, dia pndengar yg baik dan leh trima bila aku ckp ap2.. Ha, yg pnting, dia pndai mngurut tau. 

Shahir, adik aku yg leh brubah sikap dari gila2 kpada lbih alim. 2 tahun lpas, tba2 dia nyatakan hasrat untuk ke sekolah pondok. Alhamdulillah, dia sering ke masjid. mmg lain dulu ngan skrg, lastly, my adik yg comel.. sngt mnja, baik, pndai. Aku kerap gak marah dia.. sbb dia suka rapat2 dgn aku. Sbnarnya aku suka, tp aku takut nnti, dia jd trlalu mnja. Bila brjauhan, aku sngt rindu bdak ni.I luv u all very much

"Ya Allah, Engkau berkahi lah kluargaku, Jgan Kau biarkan hbungan kekeluargaan ini putus. Aku bersyukur dikurniakan kluarga yg smpurna. Namun, keredhaan Mu mnambahkan lagi kesempurnaan kluarga ku ini"


No comments:

Post a Comment