Monday, December 31, 2012

MY LITTLE DAMIA AND HASIF

Tengah2 otak brserabut ni, aku tringat kat si comel dua org yg sngt2 ku syg.. Nur Damia Qistina dan Mohd Hasif Rayyan. Bak kata org, buah hati pengarang jantung.. ceh3.. =) Bnyak la kalau nak cerita sal si kecil ni. Damia merupakan anak sedaraku yg ke-2 dan hasif adalah yang ke-3. 
Nur Damia Qistina

Masih aku ingt lagi, bila aku menemani kakak ipar yg sbaya dgnku (ad can lah nk kawin awl) kat wad yg dtempatkan kpd bakal2 ibu yang akan bersalin. Aku sudi teman Kak Idah sbb aku mmg rapat dgn dia. dia sngt baik dan sweet. Dalam dua hari duk lam wad tu, bru la si Damia ni nak kuar.. Hehe.. Rase cm nak nangis bila aku mngendong damia yg bru brusia 1hari. Entah cmna aku tiba2 tak kekok dan boleh buatkan Damia ni tak nangis. Hebat rupanya aku ni.. Terasa cam seorang ibu lak.. Ehem3, x abes nak brangan..  Yg sedihnya, aritu jgk yang aku prlu brtolak ke Johor. Menangis aku lam kreta api sbb tringt kat Damia. Hati ni syg sgt kt dia..

mohd hasf rayyan

 3bulan kemudian, Hasif lak yang kluar. Aku xsmpat nak tgk Hasif sbb aku msih kt UTHM.. Apapun, aku bersyukur sbb Kak Ina selamat lahirkan anak yg comel dan chat.Aku juz tgk gmbr je la. Bila balik, of coz la aku nak jumpa dua buah hati ku ini.. Damia dah pndai snyum, ketawa. Bila aku usap lembut pipi dia, dia pndang aku dan snyum seolah2 cam dh lama kenal.. Abgku ckp "adik (pggilan ntuk damia) knal ke Mak Lang yg temankan adik kt hospital haritu" Damia snyum dan ketawa. Hatiku teharu.. hehe

Pstu Hasif lak duk umah aku setelah Kak ina abes pantang kat kmpung dia, Gua Musang. So, mmg jadi rapat la.. Haa, si Hasif ni susah sikit.. Agah2 dia pun, snyum je, Susah nak ketawa. Tapi bila dh makin besar, bising.. ckp dlm bahasa baby dia tu.. hehe. Ramai org ckp Hasif cm aku. Aku tak tau la sama kat mana.hehe. Bila bertemu Damia dan Hasif, mcm2 jdnya.. Damia pndiam tp Hasif kuat kcau org. Aku trsenyum bila bygkan diorg yg sma umur ni mmbesar dan blajar kt sekolah yg sma.. Msti comel.

No comments:

Post a Comment