Tuesday, December 18, 2012

Masih Di Takuk Lama

Sejak kebelakangan ni, aku asyik duk cari fb kawan2 lama aku. Ramai jgk yang aku add tak kira laki atau pempuan.. N most of them tak berapa cam aku ni.. Oh, mungkin aku ni pendiam sngt dulu2 smpai org tak prasan sngt aku ni. Dan aku dulu pun xrapat sngt ngn dorg.. Asyik ngn buku je, tak pun g borak dengan cikgu2. Hehe. 

Aku perasan, ramai bdak2 perempuan dah makin cantik. Pandai bergaya, berfesyen, dan muka nmpak lain je. Jeles kejap tgk dog yg pandai bergaya tu. Tak macam aku, pakaian tetap sma macam dlu.. Baju kurung, baju kurung dan baju kurung.. Cuma bezanya mungkin jenis dan kain bju kurung tu. Mcm teringin la nk jd cam dorg.

Tapi bila fikir balik, aku xperlu berfesyn sangat. Sbb aku dah selesa dengan cara penampilan aku ni. Biarlah org nak ckp aku ni ketinggalan zaman, tak up to date. Fine.. Tp ni la aku, Siti Khalidah yg msih sma sprti dulu. Yang cuba mengekalkan ciri-ciri gadis melayu yg berserdehana. Aku harap My Hubby (ceh, prasan cam dh ad je) leh trima aku seadaanya.

Dan ada orang cakap mungkin sbb penampilan aku yg buat aku kelihatan lebih matured.. Hurm, ye eh?? Mungkin, tp aku dah tak kisah. Orang ckp, bila seseorg tu nmpak matured, nnti bila dah umur 30-an, muka mereka tak makan dek usia.. Kiranya akan ttp cntik dan mungkin lbih cantik. Erm, ye ke??  Bersyukurlah.. Tapi walaupun aku tak bergaya kat luar, aku suka pakai bju cntik2 lam umah. Haha, blaus, gaun malam.. Ceh3.. =) .. btol tau.. tak tipu.. Apapun, stiap org ad klebihan msing2.. sentiasa bersyukur..

 'The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries, or the way she combs her hair. The beauty of a woman is seen in her eyes, because that is the doorway to her heart, the place where love resides. True beauty in a woman is reflected in her soul. It's the caring that she lovingly gives, the passion that she shows & the beauty of a woman only grows with passing years.'- Audrey Hepburn


No comments:

Post a Comment