Saturday, December 22, 2012

SYAMPU BARU


Aduhhh, makin lama makin banyak lak rambut gugur (mcm hipotesis lak) membuatkan hati ni gundah gulana..huhu. Aku mula memujuk Ma msukkan duit untuk beli syampu baru dan Ma ckp "sebelum beli nanti, tgk dulu lam internet, jgn main beli je. Membazir."  "ok Mom" aku membalas dgn nada ceria. Sbb apa?? Sbb Ma stuju nak msukkan duit untukku..hehe

Dengan semangat, aku bersiap2 pagi semalam untuk ke Parit Raja smata2 nak beli syampu tu. Hasil penyelidikan berterusan di internet, aku jumpa syampu yang mungkin dapat membantu masalah rambut gugur ku ni. Bila msuk je Guardian, kakiku trus melangkah mnuju ke bahagian syampu dan mataku ini akhirnya nmpak botol brwarna hijau yg dicari..=)

Syampu Follow Me
Taraa!!!Ni la syampu yang aku maksudkan. Aku menelefon kwn baikku untuk pastikan inilah syampu yg prnah dia promote awal sem lpas. Aku terus ambil syampu ni dan membuat pembayaran. Ok, hrga syampu ini adalah RM 14. So, ok la, walaupun terasa agak mahal bagi student yg xde duit mcm aku ni. Tapi xslh mncuba kan?? Hati ini brbunga riang dan tak sbar2 nak guna syampu ni. Bila syampu di tuang atas tapak tangan, bau dia sngt wangi. Cam bau bunga mawar pun ad.. Like3!!


Guess what?? Tba2 kpala ni trasa berangin.. wah, mmg best la.. Aku biarkan rambut aku yg basah ni kering sendiri. Dan ada satu lagi kejutan, rmbut jd lembut dan wangi. Suke2  =) . Kalau gugur pun, still ad, tp kurang ckit kot. Bru pakai 1 kali, blum nmpak effect yg btol2 ktara kan. InsyaAllah, aku cuba kekalkan pakai syampu ni.hehe


Lupa nk prkenalkan nama syampu ni adalah FOLLOW ME, anti dandruff shampoo. Syampu ni mrupakan syampu green tea+ olive + wheat protein untuk mengawal rambut gugur.

Tulisan blakang dia “ Ilham teknologi rambut terkini Jepun dengan rumusan The Hijau + Zaitun. Rambut lebih subur dan kenyal. Mengandungi protein gandum, vitamin B5dan perlindungan drpada radikal bebas. Diperkaya dengan zat anti-pengoksidaan yg mmbantu mngurangkan rambut gugur kesan pecahan rambut rapuh.”.. Kepada sesiapa nak mncuba silakan.. =)






3 comments: